lördag 19 september 2009

Det viktigaste i livet är kärlek...

Kärlek och rädsla är två sidor av samma mynt, kärlek och rädsla är varandras motsatser som ljus och mörker. I avsaknad av kärlek, så skapas rädsla. I kärlekens ljus, så försvinner rädslan.

Kärlek är den starkaste kraft som finns, det finns ingen starkare helande kraft än kärlek. Kärlek är ren magi, kärlek förvandlar människor, utan att egentligen göra någonting. Enbart närvaron av kärlek förvandlar människor. Det finns ingenting mer heligt än kärlek, därför att kärlek är vad som gör människor hela.

Kärlek accepterar en människa som hon är, kärlek skapar den frihet, som gör att en person kan vara sig själv. Kärlek skapar den avslappning, som gör att en person kan slappna av i sitt eget inre varande, i sitt sanna jag. Kärlek skapar känslan att vi kan acceptera och uppskatta det vackra person som vi redan är om vi lever utifrån vårt sanna jag.

Kärlek är en inre kvalitet hos vårt sanna jag, det är att upptäcka den kärlekens källa djupt inuti oss själva, som är vår sanna inre natur. I djupet av vårt hjärta vet vi att vi redan är perfekt precis som vi är och i djupet av vårt inre sanna jag så vet vi att livet redan är perfekt precis som det är.

Vi inser att den värdefullaste gåva vi kan ge en annan människa är vår kärlek. Vad vi behöver göra är att öppna vårt hjärtas inre dörr och släppa ut vår kärlek till världen, till människorna, till naturen, till träden och stjärnorna - och denna kärlek kommer att returneras tusenfallt till oss.

De här sanna orden om kärlek är tagen ur en bok, vilken jag ej minns författaren till

Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar