fredag 2 oktober 2009

Myskvällar..


är det gott om nu när höstmörkret har kommit, tända ljuslyktor överallt.
Det är härligt att kura ihop sig med nåt gott och mysa med en bra film
eller en intressant bok när mörkret börjar falla.

Den här veckan har det varit lite blandad kompott, förädramöte inne i Östersund, renovering av möbler, läkarbesök, ögoninflammation, kopierande av arbetsgivarintyg, betyg m.m
Ja matte har hittat några arbeten som hon ska söka, bra tycker hon inte så bra tycker jag för då blir hon borta mycket och det är tråkigt.

Min yngsta husse Andreas blev sjuk, fick ont i halsen och han tyckte det tog stopp när han skulle äta, så matte trodde att han fått halsböld så det blev hälsocentralen för provtagning och undersökning, men det var troligen ett virus och nu mår han bättre.
Sedan började vara i mina ögon i veckan så matte fick kontakta veterinären, så jag fick en speciell salva att ha i mina ögon och nu har det läkt och är bra.

Köksmöblerna har som sagt fått en uppsträckning under veckan, det har slipats, laserats och lackats och nu är det klart, skönt så det blir mer tid till mig.
Men vi har varit ute och motionerat mycket också i emellan varven.
Den här vackra bilden av himlen förevigade vi på en kvällspromenad, otroligt fint.

Flisan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar